Ревю: "Сезонът на костите" от Саманта Шанън

Сезонът на костите

Разбира се, всяко ясновидство беше забранено, но да го използваш за печалба си бе направо грях. Аз извършвах държавна измяна с всяка глътка въздух.

Годината е 2059-а. Деветнайсетгодишната Пейдж Махони е част от подземния свят на сционски Лондон – базирана в квартала Севън Дайълс, наета от безмилостен престъпен гений на име Джаксън Хол. Работата й е да събира информация, да прониква в съзнанието на хората. Защото Пейдж е сънебродница, ясновидка, и в света на Сцион извършва престъпление със самото си съществувание.

*****

Обичам тази книга! Ще започна ревюто така, защото "Сезонът на костите" е една невероятна книга, която надмина очакванията ми!

Една от най-добрите ми приятелки ми подари "Сезонът на костите" за рождения ден. Знае какви книги харесвам и определено е уцелила коя книга да ми подари. Ако не беше тя вероятно никога нямаше да прочета книгата, защото нямаше да знам, че съществува. Не разбирам, защо никой не говори за "Сезона на костите", а книгата е много добра.

Саманта Шанън е на 22 години, но пише откакто е на 15. Начинът ѝ на писане е увлекателен. Описанията бяха на ниво и не бяха от отегчителните, които не мога да понасям. Понякога имах чувството, че гледам филм, а не чета, защото начинът, по който е написана книгата за мен е на много високо ниво.

Сюжетът е интересен и определено не съм срещала нещо подобно преди. Потопих се в напълно нов за мен свят и нямах никаква идея какво да очаквам, защото даже не прочетох резюмето преди да започна книгата. Досега не бях чела за ясновидци и при това написано по такъв начин.

Харесва ми как са представени ясновидците. Разкрити са в много по-различна светлина, от това, което съм виждала досега. В "Сезонът на костите" има седем разреда ясновидство - гадатели, медиуми, сензори, авгури, пазители, фурии и скачачи. Всеки разред има свои цвят на аурата и се свързва с етера по различен начин.

Етер - Обиталището на духовете, достъпно за зрящите (ясновидците). Наричан още Източникът.

Ще си призная, че в началото на книгата бях доста объркана. Не бях сигурна какво се случва, за какво си говорят героите и всичките видове ясновидство допринесоха за объркването ми, но бързо започнах да се ориентирам в света на "Сезонът на костите".

Действието се развиваше сравнително бързо. На доста места оставах изненадана от случващото се и не спирах да обръщам страниците. Прочетох книгата за около 24 часа, защото ми беше много интересна и не исках да я оставям.

Рецензията съдържа прекалено много спойлери. Радвам се, че не я прочетох преди да почна да чета книгата. Половината липсва в поста, защото ако някой иска да прочете книгата и обича изненадите, не искам аз да съм виновна, че съм ги развалила, защото съм включила цялата рецензия.

Препоръчвам да не четете цялата рецензия, ако възнамерявате да прочетете "Сезонът на костите".

Главната героиня ми допадна. Пейдж. Опитваше се да помогне на останалите, въпреки че знаеше, че може да си навлече големи неприятности. Не е от типа, които постоянно плачат, оплакват се и не правят нищо, за да променят нещата. Пейдж е от силните героини, които се борят за това, което искат и са готови на всичко, за да го получат.

Нямам търпение втората книга да излезе и да я прочета.

Препоръчвам "Сезонът на костите" на всички почитатели на фентъзи и на тези, които искат да прочетат нещо по-различно.

Update: Току-що видях, че втората книга "Орденът на ясновидците" е излязла вчера. В момента книгата е намалена от 19,99 на 15,99 в сайта на книжарница Ciela.

2 коментара:

Кая Димитрова каза...

Определено влезе в списъка ми "да прочета"! Невероятно ревю <3

Анонимен каза...

На мен лично втората книга ми хареса доста повече - очаквам с нетърпение отзиви :)

Публикуване на коментар


up