Ревю: "Скъпоценни камъни" от Керстин Гир

Рубиненочервено Кн.1 от трилогията Скъпоценни камъни

Какво бихте направили, ако имате възможността да пътувате в миналото? Световете, чакащи да бъдат открити, са необятни. Но също и опасностите и непредвидените усложнения.

Шестнайсетгодишната Гуендолин Шепърд е носителка на гена за пътуване във времето. Вратите на изминалите столетия са широко отворени пред нея. Но има един малък проблем – Гуен е напълно неподготвена. По погрешка членовете на семейството й, както и тя самата, винаги са смятали, че носителка на гена е нейната братовчедка Шарлот. Затова, когато неконтролируемите скокове в миналото внезапно започват, тя е меко казано неприятно изненадана. За разлика от обучената Шарлот, Гуен няма никаква представа от фехтовка и изискани маниери. Не владее чужди езици, а познанията й по история са основно от холивудските филми, които е гледала.

Но всички тези проблеми бледнеят пред опасността, идваща от мистериозно тайно общество и пътуващия като нея във времето Гидиън – най-добре изглеждащото момче, което е виждала през вековете...

*****

Когато влязох в книжарницата, нямах никаква идея коя книга искам да си купя. Разглеждах какво има и попаднах на "Рубиненочервено". До този момент не знаех, че книгата е издадена и на български. Бях гледала поредицата в интернет и много исках да я прочета, защото ми изглеждаше интересна.

Сапфиреносиньо Кн.2 от трилогията Скъпоценни камъниНе останах разочарована от "Скъпоценни камъни". Много съм впечатлена от света, който Керстин Гир е създала. Авторката пише по лек и приятен начин, който ме грабна още от първата страница. Останах приятно изненадана колко лесно и бързо прочетох поредицата. Нямаше скучни и затрудняващи читателя описания. Докато четох поредицата се изгубих в страниците и не исках да се върна обратно в реалността.

Трилогията ме пренесе в Лондон през вековете, позволявайки ми да се докосна до миналото и да бъда част от него. Личеше си, че Керстин Гир се беше постарала усърдно и успешно да изобрази маниерите и начина на живот в миналото. Действието се развива бързо, което е още едно нещо, което ми хареса в поредицата. Героите бяха добре изградени. Имаха своите добри страни и недостатъци.

Винаги идеята за пътуване във времето ме е привличала и когато разбрах за поредицата си казах, че задължително трябва да я прочета и не съжалявах ни най-малко. Обичам героите, историята, как се развива действието и начина, по който е написана поредицата.

Смарагдовозелено Кн.3 от трилогията Скъпоценни камъниГледах филма, когато излезе, но когато си взех книгата не знаех, че филмът е направен по нея. Когато започнах да чета "Рубиненочервено" сюжетът ми изглеждаше познат и знаех, че съм гледала подобен филм и когато завършвах книгата се сетих, че съм го гледала. За щастие, не го помнех и не успях да си прочета книгата без спойлери. Все още не съм гледала втория филм, но скоро ще намеря време да видя какво са направили със "Сапфиреносиньо".

С всяка книга действието започва да става все по-интересно, а книгата все по-вълнуваща. Докато четох трилогията не исках да оставям книгите и постоянно бяха в ръцете ми. Докато четох "Сапфиреносиньо" пътувах за София и прочетох книгата в автобуса и после нямах търпение да се прибера и да си взема "Смарагдовозелено".

Хареса ми, че не всичко се въртеше около взаимоотношенията между Гуен и Гидиън, макар че доста се наблягаше на това. Керстин Гир умее да пише пленяващо и да прави героите и сюжета винаги интересни.

Спокойно мога да кажа, че "Скъпоценни камъни" е една от любимите ми поредици.

0 коментара:

Публикуване на коментар


up